Bezpieczeństwo, gwarancja i instrukcja obsługi produktu Caen DT5521HEP są ważnymi aspektami jego użytkowania. Produkt jest objęty ograniczoną gwarancją, która obejmuje naprawy lub wymianę w przypadku wykrycia wad fabrycznych. Przestrzeganie wszystkich wytycznych pozwala zapewnić bezpieczeństwo użytkowników i zmniejszyć ryzyko uszkodzenia produktu. Instrukcja obsługi Caen DT5521HEP zawiera wszystkie niezbędne informacje dotyczące bezpieczeństwa, gwarancji i obsługi produktu. Instrukcja zawiera informacje o instalacji, użytkowaniu, serwisowaniu i naprawianiu produktu, a także wytyczne dotyczące bezpieczeństwa, w tym instrukcje dotyczące użytkowania w bezpieczny sposób i zgodnie z przeznaczeniem.
Ostatnia aktualizacja: Bezpieczeństwo, gwarancja i instrukcja obsługi produktu Caen Dt5521hep
Skonstruowane przez ekspertów. Naprawiane przez ekspertów.
Doskonale wiemy, jak zbudowane jest Twoje urządzenie i dlatego najlepiej potrafimy je serwisować.
Skontaktuj się z naszą Infolinią
pon. -pt. 8:00-18:00 *opłata jak za połączenie lokalne lub według stawek operatora sieci komórkowej
Zadzwoń do nas 801 444 800*
- Serwis KontaktOpinie
Specjalnie dla Ciebie, wyszkoliliśmy też serwisantów w całym kraju, by zagwarantować Ci profesjonalną obsługę.
Jeżeli potrzebujesz wsparcia dla Twojego urządzenia, poszukaj rozwiązania tutaj lub skontaktuj się z nami.
Z jakim urządzeniem masz problem?
Naprawa dużego AGD
Np. pralki, suszarki, piekarniki, płyty, zmywarki, chłodziarki.
Z łatwością zamówiłam wizytę serwisową. Pracownik serwisu był naprawdę miły i dowiedziałam się sporo o mojej zmywarce.
Mercedes Benz
Wskazówka dotycząca naprawy hamulców
Wszystkie modele z układem hamulcowym SBC
Informacja o systemie
Wprowadzone na rynek pojazdy z serii R230 i W211 były po raz pierwszy wyposażone w elektrohydrauliczny układ hamulcowy Sensotronic Brake Control (SBC). W określonych warunkach układ ten przeprowadza test bezpieczeństwa (pre-drive check), w ramach którego w układzie hamulcowym wytwarzane jest krótkotrwale ciśnienie. Z tego wzglądu przed każdą naprawą wymagana jest dezaktywacja tego układu. Jeżeli nie nastąpi dezaktywacja układu, wytworzenie w nim ciśnienia może spowodować zranienie technika.
Dezaktywacja układu hamulcowego
Do dezaktywacji układu SBC potrzebny jest odpowiedni tester diagnostyczny. Dezaktywacja powoduje wyzerowanie ciśnienia w układzie i wyłączenie pompy wysokociśnieniowej. Dodatkowo w zestawie wskaźników wyświetlany jest czerwony symbol ostrzegawczy.
W tym stanie układ hamulcowy jest niesprawny. Po dokonaniu naprawy układ należy ponownie aktywować. com/techworld/assets/images/bi_pl_brakes_mercedes_montagehinweis_sbc_bremsanlage002. jpg" alt=""/>
Zasada bezpieczeństwa
- Prace naprawcze przy układzie hamulcowym SBC może wykonywać wyłącznie odpowiednio wyszkolony personel.
- Podczas wszystkich napraw przestrzegać zasad bezpieczeństwa i instrukcji montażu producenta układu lub pojazdu.
Wskazówka dotycząca naprawy „Awaryjny rozruch”
Awaryjne uruchamianie silnika kablami rozruchowymi
Jeżeli prędkość rozruchowa silnika nie jest wystarczająca do jego uruchomienia wskutek zbyt słabego akumulatora, to pojazd można uruchomić za pomocą zewnętrznego akumulatora i kabli rozruchowych. W większości przypadków proces, zwany również „pożyczaniem prądu”, jest wykonywany przy użyciu drugiego samochodu i kabli rozruchowych.
Jeśli w pobliżu nie ma pomocy drogowej, to podczas uruchamiania kablami rozruchowymi należy przestrzegać następujących wskazówek:
- Aby uniknąć uszkodzeń w instalacji elektrycznej pojazdu, należy stosować tylko odpowiednie kable rozruchowe o wystarczającym przekroju przewodu
- Przed przystąpieniem do awaryjnego rozruchu dokładnie przeczytaj instrukcję obsługi kabli rozruchowych oraz instrukcje obsługi pojazdów, w tym wskazówki dotyczące bezpieczeństwa
- Akumulatory obu pojazdów muszą mieć to samo napięcie znamionowe
- Jeśli awaryjny rozruch jest wykonany poprzez zasilanie z innego samochodu, upewnij się, że nadwozia obu pojazdów nie stykają się
Akumulator „pożyczający” prąd powinien być wystarczająco naładowany i mieć pojemność (Ah) równą lub większą niż akumulator zasilany
Zasada bezpieczeństwa!
Przygotowanie do awaryjnego rozruchu
Podłączanie kabli rozruchowych
Należy przy tym zawsze kierować się wskazówkami dotyczącymi „Awaryjnego rozruchu”, podanymi w instrukcji obsługi obu pojazdów!
- Zacisk 1 czerwonego kabla podłącz do bieguna dodatniego (plusa) naładowanego akumulatora (B).
- Zacisk 2 czerwonego kabla podłącz do bieguna dodatniego (plusa) rozładowanego akumulatora (A).
- Zacisk 1 czarnego kabla podłącz do bieguna ujemnego (minusa) naładowanego akumulatora (B).
- Zacisk 2 czarnego kabla podłącz do masy/ nadwozia lub do kadłuba silnika pojazdu (A) możliwie daleko od bieguna akumulatora, zapewniając w ten sposób połączenie z rozładowanym akumulatorem.
A= pojazd z rozładowanym akumulatorem / B= pojazd z naładowanym akumulatorem
Ważne wskazówki!
Rys.
Położenie punktów do uruchamiania z obcego źródła
BMW/E90 w komorze silnika
Wykonanie awaryjnego rozruchu
- Uruchom pojazd (B) z naładowanym akumulatorem i pozostaw na biegu jałowym
- Uruchom pojazd (A) z rozładowanym akumulatorem
- Jeżeli silnik nie zaskoczy, to po każdej próbie uruchomienia, która nie powinna trwać dłużej niż 15 sekund, należy zrobić przerwę co najmniej 1-minutową. Po uruchomieniu pojazdu odczekaj ok. 2 minuty, aż silnik zacznie równo pracować, a następnie odłącz kable rozruchowe
Odłączanie kabli rozruchowych
Kable rozruchowe odłącza się w odwrotnej kolejności.
Wskazówka!
Po udanym rozruchu należy wykonać jazdę pojazdem korzystającym z „pożyczanego” prądu, aby naładować akumulator.
Aby uniknąć kolejnego zgaśnięcia pojazdu, zaleca się podładować akumulator za pomocą prostownika, następnie sprawdzić go lub w razie potrzeby wymienić.